آپلود عكس

بایگانی خرداد ۱۳۹۸ :: CivilEngineeringBlog

CivilEngineeringBlog

سیویل مهندسی بلاک

CivilEngineeringBlog

سیویل مهندسی بلاک

CivilEngineeringBlog

CivilEngineeringBlog

کلمات کلیدی

پرسشنامه ابراز وجود (گمبریل و ریچی

پکیج (پروتکل) روان نمایشگری (سایکو درام).

پاورپوینت نیروگاه خورشیدی | solar power station

پاورپوینت انرژی خورشیدی

پاورپوینت اسلاید در مورد جزیره قشم

پاورپوینت تحلیل مدرسه Burntwood بریتانیا

فوبی اجتماعی

کسب در امدا آی نوتی

مکمل چاقی مکارنج

کودک آزاری و ...)

(قربانیان تجاوز جنسی

پاورپوینت بررسی حسابداری صنعتی..

پروژه کارورزی روش کار و تدریس مدارس ابتدایی در ایام کرونا

دریافت سکه رایگان و بینهایت برای بازی کوییز آف کینگز Quiz Of Kings

نمونه سوالات امتحانی تشریحی پایان ترم ساختمان 1 با پاسخنامه تشریحی .

طراحی سایت پخش زنده با php .

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هیجان خواهی (فصل دوم).

دانلود فایل پاورپوینت باغ ایرانی .

کد متلب مدلسازی کالکتور خورشیدی.

طراحی مجموعه گردشگری با استفاده از الگوی معماری گرگان

راهنمای فارسی اینورتر اشنایدر ATV71 ( اینورتر درایو اشنایدر) .

پکیج گزارشات و آزمایشات روانشناسی تجربی (36 آزمایش) .

برقی روکار توکار ایستاده پارکی و تابلو توزیع برق

نمونه سوالات بیمه مرکزی آزمون بیمه های زندگی .

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند.

پاورپوینت مشکلات جنسی (طبقه بندی

علت شناسی

سنجش و درمان)

پاورپوینت کتاب زراعت عمومی تالیف کمال سادات اسمعیلان .

کد متلب حل دستگاه معادلات دیفرانسیل معمولی کوپل شده (ODE)

۷۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است


مبانی نظری خشونت جسمی و جنسی، انواع خشونت، مزاحمت های خیابانی، خشونت علیه زنان

مبانی نظری خشونت جسمی و جنسی، انواع خشونت، مزاحمت های خیابانی، خشونت علیه زنان

فرمت فایل : docx

حجم : 64

صفحات : 44

گروه : plan پلان

توضیحات محصول :

مبانی نظری خشونت علیه زنان، انواع خشونت، مزاحمت های خیابانی، خشونت جسمی و جنسی

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

خلاصه ای از کار:

مفهوم و عوامل خشونت علیه زنان

- مفهوم و انواع خشونت

 در این مبحث دو واژه خشونت و انواع آن و علل خشونت از حیث مفهومی و لغوی مورد تحلیل و تعریف و بررسی قرار می گیرد.

- مفهوم خشونت

خشونت از نظر لغوی به معنای غضب ، درشتی ، تندی کردن و ضد نرمی و لطافت تعریف شده است ، در واقع خشونت معنای متقن و مشخصی ندارد. از نظر برخی خشونت هر نوع رفتار خشنی است که از روی قصد و به منظور آسیب به فرد دیگری انجام می شود. برخی نیز معتقدند خشونت از انواع رفتارهای بسیار تند و آسیب زا و واکنشهای منفی چون بی تفاوتی و کم توجهی را دربر دارد. اما برخی تعاریف از خشونت تنها بر جنبه فیزیکی آن تاکید کرده. ( هر فعل یا رفتار تهدید آمیزی را که با قصد ایراد صدمه فیزیکی یا ایجاد ترس از ایراد صدمه صورت گیرد و عملا منتهی به ایراد صدمه و آسیب شود یا احتمال ایراد صدمه و آسیب را در پی داشته باشد در زمره رفتارهای خشونت آمیز محسوب می کنند). در مقابل فمینیست ها به ارائه تفسیر موسعی از خشونت دست زده اند و معتقدند هر رفتاری که قربانی را بر خلاف میلش وادار به انجام کاری کند یا مانع از انجام کار مورد علاقه وی یا موجب ترس زن شود در زمره رفتارهای خشونت آمیز قرار می گیرد .[1]

.....................

- انواع خشونت

در اکثر جوامع امروزی زنان در معرض خشونت مردان قرار دارند، زنان نه تنها قربانی خشونت مردان هستند بلکه ترس از رویارویی با این خشونت بر سراسر زندگی آنها به شدت سایه افکنده است. خشونت از هر نوعی که باشد نمادش سلطه جویی است که از ارزش و احساس و انسانیت قربانی می کاهد.[2]........

...................

- خشونت جسمی، جنسی، روانی

...............

- خشونت خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی

خشونت خانوادگی: خشونت خانوادگی خشونتی است که در محیط خصوصی به وقوع می پیوندد و عموماٌ میان افرادی رخ می دهد که به سبب صمیمیت، ارتباط خونی و یا  قانونی به یکدیگر پیوند خورده اند ، در واقع خشونت میان اعضای خانواده  یا اعضای یک خانوار را خشونت خانگی می نامند .[3]

....................

- عوامل خشونت علیه زنان

..............

- عوامل جسمی روانی

..........

- عوامل اجتماعی اقتصادی

...............

- عوامل فرهنگی ، خانوادگی و سنتی

..................

- عوامل قانونی

.................

- گستره خشونت علیه زنان

..............

- خشونت خانوادگی

خشونت علیه زنان در خانواده متداولترین شکل خشونت علیه زنان است که غالباًٌ توسط نزدیکترین افراد خانواده مانند شوهر، پدر و برادر به وقوع می پیوندد. خشونت خانگی را می توان اینگونه تعریف نمود: اداره و کنترل خانواده از سوی سرپرست خانواده اعم از زن یا مرد با شیوه اعمال زور و رفتارهای مشابهی که از نظر جسمی، جنسی و روانی خشونت آمیز و زور مدارانه تلقی می شوند.[4]

و بنابر تعریفی دیگر خشونت خانوادگی، مجموعه رفتارهای هجومی و سرکوبگرانه از جمله حملات بدنی، روانی ، جنسی یا اعمال فشار اقتصادی توسط افراد بالغ نسبت به شخصی است که با او در ارتباط نزدیک باشد.[5]

...............

- خشونت خانوادگی اقارب نسبی

.................

- خشونت خانوادگی همسر

.............

- خشونت اجتماعی

..............

- خشونت جسمی

..............

- خشونت جنسی

..............

- مزاحمت های خیابانی

..............

تبعات مزاحمت های خیابانی:

...............

- خشونت در محیط کار

...............

- تبعیض جنسیتی در محیط کار

یکی از تبعیض های ناروا به جامعه زنان شاغل برقراری شیوه تفاوت دستمزد زنان با مردان در مشاغل مشابه است.[6]و زنان برای رسیدن به مهارتها و سرمایه، کمتر از مردان فرصت دارند و کار آنها به اندازه کار مردان ارزش گذاری نمی شود و اینکه زنان مشوقی برای ورود به بازار کار ندارند و از آنجایی که زنان به لحاظ باروری و شیردهی مجبورند مدتی از کار دور شوند، هر چند این امتیازات در محیط کاری برای حمایت از زنان تدارک دیده شده ولی در اغلب موارد پست های کلیدی به لحاظ وضعیت خاص زنان به آنها سپرده نمی شود، و یا پست سازمانی آنها حفظ نمی گردد.

از آنجایی که بنا به فرهنگ ایرانی، مردان نان آور خانه هستند و هم چنین از نظرحقوقی که پرداخت نفقه بر عهده مرد است، بنابراین در انتخاب میان مرد و زن جویای کار، مردان ترجیح داده می شوند و زنان در صورتی می توانند بر مردان پیشی گیرند که تحصیلات بالاتری داشته باشند، از طرف دیگر، استخدام زنان، برای کارفرمایان تبعاتی در پی دارد که آنها را وادار می کند تا بیشتر به استخدام مردان تمایل نشان دهند، مثل عدم تمایل زنان به انجام مأموریت های کاری و ساعت کاری در شب به دلیل مسائل خانوادگی است.[7]

...............

مزاحمتهای جنسی در محیط کار :

.............

 

منابع ومآخذ:

1-کتب:

1. قرآن کریم.

2. آبوت، پاملا، والاس، کلر، ترجمه نجم عراقی، منیژه، جامعه شناسی زنان، نشر نی، سال 1380.

3. آرتیدار، طیبه، قوانین و مقررات زنان و خانواده سوره مهر، چاپ اول، سال 1386.

4. امیر ارجمند، اردشیر، مجموعه اسناد بین المللی حقوق بشر، جلد دوم، تهران، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، سال 1381.

5. حجتی اشرفی، غلامرضا،مجموعه کامل قوانین و مقررات جزایی، کتابخانه گنج دانش، بی تا. 

...................

................

.................

 

 


[1].jones,Stephen;understandinq violent crime,clarehdon press ,Buckingham,2000,p.3.

 

[2]. عارفی، مرضیه، بررسی توصیفی خشونت علیه زنان در ارومیه ، مطالعات زنان، سال اول، شماره 2، سال 1382، ص3.

[3] . مولاوردی، شهیندخت، کالبد شناسی خشونت علیه زنان، نشر حقوق دان، چاپ نخست 1385، ص 95.

[4]. مجله علمی پزشکی قانونی کشور، شماره19، سال ششم، ص 68.

[5]. مانی، مهوش، پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی (بررسی ویژگی های روان شناختی مرتکبین خشونت خانوادگی )، دانشگاه الزهرا، سال1381، ص 18.

[6].خانی، دکتر فضیله، جنسیت و توسعه، انتشارات پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی، چاپ اول زمستان 1385، ص93.

[7].همان منبع، ص113.

قیمت محصول : 27000 تومان

دانلود
  • علی رازمنش


پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش


مشخصات فایل

تعداد صفحات 54
حجم 83 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی

توضیحات کامل

 

توضیحات کامل :

پکیج  (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

آماده شده در 6 جلسه درمانی بصورت گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و درمانگران.

پشتیبانی تخصصی و پاسخگویی به سوالات: ( 09191809834 لطفا فقط پیامک یا تلگرام)

 

 

فهرست مطالب: 

 

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

جلسه دوم - آرام سازی

جلسه سوم - بازسازی شناختی (۱)

جلسه چهارم - بازسازی شناختی (۲)

جلسه پنجم- مواجهه

جلسه ششم - مواجهه و بازسازی شناختی

 

پیوست

کار برگ تشخیص موقعیت های اضطراب زا و اجزاء اضطراب

کار برگ پایش افکار اتوماتیک

کاربرگ مقابله با افکار خود آیند

کاربرگ بازسازی شناختی

کاربرگ فهرست موقعیت های شایع اضطراب اجتماعی

کار برگ افکار اتوماتیک در مورد درمان

برگه اطلاعات تحریف های شناختی

کاربرگ درجه بندی موقعیت ها

کاربرگ پایش افکار اتوماتیک

منبع:

 

نمونه ای از جلسات:

  

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

اهداف:

1. ایجاد ارتباط

۲. ارزیابی اضطراب اجتماعی

٣. آموزش روانی

وسایل مورد نیاز:

۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعی

۲. راهنمای مداخله مختصر در اضطراب اجتماعی

مروری بر جلسه

هدف از این جلسه، برقراری ارتباط درمانی با مراجع است تا اضطراب کمتری را در جلسه تجربه کند و بتواند با درمانگر مشارکت و همکاری داشته باشد. در وهله دوم، ارزیابی مختصری از اضطراب اجتماعی بیمار به عمل می آید تا براساس آن مداخلات درمانی با وضعیت وی تناسب بیشتری داشته باشد. و در نهایت، اطلاعات پایه ای در مورد این اختلال و علل و درمان آن در اختیار بیمار قرار داده می شود.

1. معرفی موضوع جلسه و ایجاد ارتباط

اهداف جلسه را برای بیمار توضیح داده و برای اینکه بتواند احساس راحتی بیشتری در جلسات داشته باشد یک ارتباط توام با اعتماد با وی برقراری کنید. سعی کنید جلسات را بگونه ای برنامه ریزی کنید که دسترسی بیمار به خدمات درمانی راحت بوده و از تشدید اختلال جلوگیری شود. برای این منظور در ابتدای کار جلسات را زمانی بگذارید که مرکز خیلی شلوغ نیست و یا بیمار کمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و یا از خود بیمار سوال کنید که ترجیح می دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقیقی در مورد ساعت، زمان و کجا می تواند منتظر بماند - ترجیحا در یک مکان خلوت - ارائه دهید، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرایند درمان توضیح کلی ارائه دهید و در مورد نگرانی های وی سوال کنید و در نهایت، بخاطر داشته باشد تغییر درمانگر برای این افراد ممکن است استرس آور باشد. بنابراین تا جای ممکن از چنین اتفاقی پیشگیری کنید.

۲. ارزیابی

این اختلال معمولا در نظام مراقبت اولیه کمتر تشخیص داده می شود و در صورتی که با افسردگی همراه باشد، معمولا این اختلال افسردگی است که به آن توجه می شود و مورد درمان قرار می گیرد و لذا اضطراب اجتماعی تشخیص داده نشده باقی می ماند. بنابراین، کارشناسان مراقبت اولیه باید نسبت به شناسایی و تشخیص دقیق این اختلال حساس باشند.

برای ارزیابی این اختلال ابزارهای متعددی وجود دارد که یکی از کوتاهترین آن ها پرسشنامه کوتاه سه سوالی فوبی اجتماعی است. در این پرسشنامه از فرد می خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ یک نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وی، در مورد وی تصمیم گیری می شود. در زیر این سوالات آمده است:

1. ترس از خجالت زده شدن باعث می شود از انجام یک سری کارها و یا صحبت با مردم اجتناب کنم

٢. من از موقعیت هایی که در آن مرکز توجه هستم، اجتناب می کنم

٣. بدترین ترس های من خجالت زده شدن و یا احمق جلوه کردن است

0= اصلا، 1= یک کمی ۲= تا اندازه ای 3= خیلی زیاد ۴= شدید

اگر نمره فرد ۶ یا بالاتر شود باید برای مورد ارزیابی جامع قرار گیرد. اگر خود شما آموزش کافی را برای ارزیابی جامع این اختلال دریافت نکرده اید باید وی را به متخصص ارجاع دهید.

وقتی مشخص شد که بیمار دچار اختلال اضطراب اجتماعی است، برای اینکه بتوانید یک تصویر اجمالی از ماهیت اضطراب اجتماعی وی به دست آورید، حیطه های زیر را مورد ارزیابی قرار دهید:

1. کدام موقعیت های اجتماعی بیمار را دچار اضطراب می کند و یا از آن اجتناب می کند؟

٢. بیمار می ترسد در این موقعیت ها چه اتفاقی بیفتد؟

٣. در موقعیت های اجتماعی چه علائم اضطرابی را تجربه می کند؟

۴. چه دیدگاه یا تصویری در مورد خود دارد؟

۵. در موقعیت های اجتماعی به چه چیز بیش از همه توجه دارد؟

۶. بعد از موقعیت اجتماعی چه افکاری دارد؟ و چطور موقعیت را تحلیل می کند؟

۷. آیا مواد و الکل مصرف می کند؟

٣. آموزش روانی

در آموزش روان شناختی بیمار اطلاعات لازم را در مورد ماهیت بیماری و علائم آن، علل و درمان بیماری در اختیار بیمار قرار دهید. در انتها، انتظاری را که از وی به عنوان مراجع دارید، توضیح دهید.

توصیف اضطراب اجتماعی - تجربه اضطراب در موقعیت های اجتماعی طبیعی است ولی گاهی اوقات خیلی شدید می شود و اثر منفی روی زندگی فرد می گذارد. بنابراین، داستان این نیست که آیا کسی اضطراب اجتماعی دارد یا خیر بلکه شدت و تکرار آن است که مهم است. اضطراب اجتماعی مثل شکستن دست یا پا نیست که یا شکسته است یا نه، اضطراب اجتماعی روی یک پیوستار است و افراد ممکن است در جاهای مختلف این پیوستار قرار داشته باشند. بعضی افراد در موقعیت های اجتماعی اضطراب کمی دارند و حتی از اینکه فرصتی پیش آمده تا با افراد جدید آشنا شوند و یا استعداد و توانایی خود را نشان دهند، خوشحال هستند. این افراد ممکن است قبل از ورود به موقعیت کمی اضطراب داشته باشند ولی خیلی زود اضطرابشان برطرف می شود و احساس راحتی می کنند. برخی دیگر اضطراب بیشتری را تجربه می کنند و ممکن است از شب قبل مضطرب باشند ولی بتدریج وقتی در موقعیت قرار می گیرند اضطرابشان کم می شود. ولی کسانی که شدت اضطرابشان شدید است از چند روز قبل نگران و مضطرب هستند و معمولا شدت این نگرانی و اضطراب بقدری است که یا از آن موقعیت اجتناب می کنند و یا اگر مجبور شوند در آن شرکت کنند در تمام مدتی که در آن موقعیت هستند، مضطرب هستند. بنابر این تقریبا همه افراد گاهی اضطراب اجتماعی را تجربه می کند ولی وقتی اضطراب شدید می شود و در عملکرد فرد تداخل ایجاد می کند، احتمالا با اختلال اضطراب اجتماعی روبه رو هستیم که نیاز به درمان دارد.

افرادی که اضطراب اجتماعی دارند نظر دیگران برایشان خیلی مهم است و در عین حال فکر می کنند طوری رفتار خواهند کرد که جلو دیگران خجالتزده خواهند شد. بنابراین آن ها نگران قضاوت دیگران در مورد خود هستند و معمولا هم فکر می کنند این قضاوت منفی است برای مثال فکر می کنند به نظر کسل کننده، خنگ، احمق، بی دست و پا، بی کفایت یا عجیب و غریب به نظر خواهند رسید و یا همه متوجه اضطراب شان می شوند. معمولا این افراد فکر می کنند دیگران نسبت به ظاهر و رفتار آن ها خیلی دقت می کنند و متوجه کوچکترین علائم اضطراب یا اشتباه شان خواهند شد.

بعضی از موقعیت ها ممکن است برای این افراد سخت تر از بقیه باشد. مثلا ممکن است با کسانی که می شناسند راحت صحبت کنند ولی با غریبه ها دچار اضطراب شوند. و یا ممکن است غذاخوردن و یا با تلفن حرف زدن جلوی دیگران برایشان سخت باشد. برخی هم ممکن است در مکان های شلوغ مثل رستوران، بازار و یا فروشگاه های بزرگ دچار مشکل شوند.

معمولا وقتی این افراد در موقعیت های اجتماعی قرار می گیرند دچار اضطراب زیادی شوند و علائمی مانند تپش یا کوبش قلب، تنش، گیجی، بیقراری، تعریق، تغییرات تنفسی، گیجی، سرخ شدن، تنش عضلانی، تکرر ادرار و درد در قفسه سینه را تجربه می کنند. همچنین ممکن است سرخ شوند، و یا دچار لکنت شوند و یا قادر به صحبت کردن نباشند.

برخی افراد به خاطر این اضطراب شروع به اجتناب از این موقعیت ها می کنند که باعث می شود بسیاری از فرصت های رشد و پیشرفت خود را در زمینه های مختلف شغلی یا اجتماعی از دست بدهند. برخی دیگر در این موقعیت ها شرکت می کنند ولی از روش هایی که " رفتارهای امنیتی " نامیده می شود مثل نگاه نکردن به دیگران، سرگرم کردن خود با روزنامه، گوشی تلفن، کوتاه حرف زدن و یا کنار افراد آشنا ماندن استفاده می کنند تا اضطراب خود را کم می کنند............

..................................................................

..................................................................................


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

  • علی رازمنش


پایان نامه بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی

پایان نامه بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی

فرمت فایل : doc

حجم : 130

صفحات : 83

گروه : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات محصول :

پایان نامه بررسی نقش سبک‌های دلبستگی، کمال گرایی و سبک های اسناد در پیش بینی کیفیت زندگی دانشجویان دارای اختلال افسردگی

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2-1- مقدمه.................................................................................................... 14

2-2- افسردگی................................................................................................ 14

2-2-1- تعریف افسردگی.................................................................................... 14

 

ه

2-2-2- طبقه بندی افسردگی................................................................................ 15

 

عنوان                                                                                                       صفحه

2-2-2-1- افسردگی خفیف.................................................................................. 15

2-2-2-2- افسردگی متوسط................................................................................ 15

2-2-2-3- افسردگی شدید................................................................................... 15

2-2-3- انواع افسردگی...................................................................................... 16

2-2-3-1- افسردگی واکنشی................................................................................ 16

2-2-3-2- افسردگی درون زاد............................................................................. 16

2-2-3-3- افسردگی عصبی ............................................................................... 16

2-2-3-4- افسردگی روانی................................................................................. 17

2-2-3-5- افسردگی دو قطبی .............................................................................. 17

2-2-3-6- افسردگی یک قطبی ............................................................................. 17

2-2-3-7- افسردگی تهییجی................................................................................ 18

2-2-3-8- افسردگی تأخیری ............................................................................... 18

2-2-3-9- افسرده خویی .................................................................................... 18

2-2-3-10- افسردگی پنهان ............................................................................... 18

2-2-3-11- افسردگی عضوی.............................................................................. 19

2-2-3-12- افسردگی راجعه کوتاه مدت.................................................................. 19

2-2-3-13- افسردگی فصلی................................................................................ 19

2-2-3-14- افسردگی پس از زایمان ..................................................................... 19

2-2-4- فرایند شناخت در افراد افسرده.................................................................... 20

2-2-4-1- نگرش منفی نسبت به خود..................................................................... 20

2-2-4-2- نگرش منفی نسبت به محیط................................................................... 20

2-2-4-3- نگرش منفی نسبت به آینده.................................................................... 21

 

و

2-2-5- قواعد حاکم بر فکر افراد افسرده.................................................................. 21

 

عنوان                                                                                                       صفحه

2-2-6- دیدگاههای مختلف در رابطه با افسردگی....................................................... 24

2-2-6-1- دیدگاه روانکاوی................................................................................. 24

2-2-6-2- دیدگاه یادگیری................................................................................... 25

2-2-6-3- دیدگاه شناختی.................................................................................... 25

2-2-6-4- رویکرد درماندگی آموخته شده................................................................ 26

2-3- کیفیت زندگی........................................................................................... 27

2-3-1- تاریخچه و پیدایش مفهوم کیفیت زندگی......................................................... 27

2-3-2- تعریف کیفیت زندگی.............................................................................. 29

2-3-3- تعاریف اختصاصی................................................................................ 32

2-3-4- سنجش کیفیت زندگی.............................................................................. 32

2-3-5- مدلهای کیفیت زندگی.............................................................................. 36

2-3-5-1- تئوری تلفیقی کیفیت زندگی .................................................................. 36

2-3-5-2- کیفیت زندگی مرتبط با سلامت............................................................... 37

2-3-5-3- کیفیت زندگی و رضایت از زندگی........................................................... 38

2-3-5-4- کیفیت زندگی و شخصیت فرد................................................................. 38

2-3-6- عناصر پنج گانه کیفیت زندگی از نگاه دیگر.................................................. 39

2-4- سبکهای دلبستگی...................................................................................... 41

2-4-1- تعریف دلبستگی.................................................................................... 41

2-4-2- دلبستگی در نظام بالبی............................................................................ 41

 2-4-3- دلبستگی در بزرگسالان.......................................................................... 43

2-4-4- ویژگی‌های طبقات دلبستگی...................................................................... 43

2-4-4-1- بزرگسالان ایمن ................................................................................ 43

 

ز

2-4-4-2- بزرگسالان ناایمن............................................................................... 43

 

عنوان                                                                                                       صفحه

2-4-5- مقایسه دلبستگی کودک و بزرگسال.............................................................. 45

2-4-6- پیامد های دلبستگی................................................................................. 47

2-5- سبک اسنادی........................................................................................... 48

2-5-1- تعریف سبک اسنادی.............................................................................. 48

2-5-2- نظریه های اسنادی................................................................................. 49

2-5-2-1- نظریه جونز ودیویس (1956)................................................................ 50

2-5-2-2- نظریه کلی (73-1972)....................................................................... 51

2-5-2-3- نظریه سلیگمن(1975)........................................................................ 53

2-5-2-4- نظریه واینر (1986).......................................................................... 56

2-5-3- سوگیری های اسناد................................................................................ 57

2-5-4- اسنادهای اصلی..................................................................................... 58

2-5-5- ابعاد اسناد........................................................................................... 59

2-5-5-1- بعد منبع یا مرکز کنترل....................................................................... 59

2-5-5-2- بعد ثبات.......................................................................................... 60

2-5-5-3- بعد کنترل پذیری................................................................................ 60

2-5-5-4- بعد کلیت......................................................................................... 61

2-5-6- اسنادها، موفقیت و شکست........................................................................ 62

2-6- کمال گرایی............................................................................................ 64

2-6-1- تعریف کمال گرایی................................................................................ 64

2-6-2- علل و عوامل مؤثر بر کمال گرایی............................................................. 64

2-6-3- ویژگیهای افراد کمال گرا......................................................................... 64

2-6-4- علل کمال گرایی................................................................................... 65

 

ح

2-6-5- دور معیوب (سیکل معیوب) در روند کمال گرایی........................................... 66

 

عنوان                                                                                                       صفحه

2-6-6- تلاش (پشتکار) سالم............................................................................... 67

2-6-7- ابعاد کمال گرایی .................................................................................. 69

2-6-7-1- کمال گرایی دیگر مدار ........................................................................ 70

2-6-7-2- کمال گرایی جامعه مدار ...................................................................... 70

2-6-8- علل کمال گرایی .................................................................................. 71

2-6-9- نقش والدین در رشد شخصیت کمال گرا ....................................................... 71

2-6-10- مبانی نظریه کمال گرایی ...................................................................... 73

2-6-10-1- نظریه زیگموند فروید........................................................................ 73

2-6-10-2- نظریه آدلر..................................................................................... 74

2-6-10-3- نظریه الیس.................................................................................... 74

2-6-11- نیاز به کمال و انتقاد پذیری .................................................................... 74

2-7- مرور ادبیات و سوابق پژوهشی مربوطه ......................................................... 75

2-7-1- افسردگی............................................................................................. 75

2-7-2- سبک دلبستگی...................................................................................... 75

2-7-3- کمال گرایی ........................................................................................ 77

2-7-4- سبک اسنادی........................................................................................ 78

2-8- جمع بندی............................................................................................... 79

فصل سوم روش شناسی تحقیق

 

 
   

 

فصل دوم

مبانی نظری و پیشینه پژوهش

       

2-1- مقدمه

در این فصل مباحثی در مورد تعایف، مبانی نظری، پیشینه ، رویکرد ها ، تحقیقات انجام شده و..... در زمینه افسردگی، کیفیت زندگی، سبک های دلبستگی، سبک های اسنادی و کمال گرایی ارائه می شود.

 

2-2- افسردگی

2-2-1- تعریف افسردگی

افسردگی ،یک بیماری روحی و جسمی است. اکثر افراد هم دارای علایم روحی این بیماری هستند و هم دارای علایم جسمی آن،‌ اما ماهیت آنها از شخصی به شخص دیگر متفاوت می باشد. علایم روانی شایع افسردگی عبارتند از : بی حوصلگی یا خُلق پایین،‌نگرانی و اضطراب، از دست دادن احساس هیجانی، داشتن افکار افسرده،‌ مشکلات حافظه و تمرکز حواس،‌توهمات،‌داشتن افکار خودکشی. علایم جسمی افسردگی عبارتنداز: مشکلات خواب،‌کندشدن حرکات بدن،‌از دست دادن اشتها (آزاد، 1372).

افسردگی پاسخ طبیعی انسان به فشارهای زندگی است.عدم موفقیت درتحصیل یاکار،از دست دادن یکی از عزیزان و.... از جمله موقعیتهای هستند که اغلب موجب بروز افسردگی می شوند ولی افسردگی تنها زمانی نابهنجار تلقی می شود که یا با واقعه ای که رخ داده متناسب نباشد و یا فراتر از حدی که برای اکثر مردم نقطه آغاز بهبود است ادامه  یابد. دو مشخصة اساسی افسردگی،‌ ناامیدی و غمگینی است. شخص رکود وحشتناکی احساس می کند و نمی تواند تصمیمی بگیرد یا فعالیتی را شروع کند یا به چیزی علاقمند شود. شخص افسرده در احساس بی کفایتی و بی ارزشی غوطه ور می شود؛‌ گاه زیر گریه می زند و ممکن است به فکر خود کشی نیز بیفتد. (اتکینسون، ریتال ؛ اتکینسون، ریچارد و هیلگارد، ارنست   ،1989 ؛ ترجمة براهنی، 1382). افسردگی،‌ نوعی اختلال روانی است که در آن خلق شخص آشتفه می شوند. (گنجی،1378) افراد افسرده  از لحاظ بدنی دچار خستگی دائم و از لحاظ ذهنی،‌دچار پراکندگی دقت و نا کار آمدی کوشش فکری هستند. آنان در قلمرو بدنی با سردردها و بی اشتهایی و بی خوابی و کاهش فشار خون و یبوست مواجه اند؛ در قلمرو روانی،‌احساس می کنند ناتوان اند و نیروی آنها به پایان رسیده است. این حالات مادر بیشتر مواقع با اضطراب کم و بیش شدید توأم است. در قلمرو عاطفی تحت تأثیر خلق افسرده،‌ الفاظ و حالت های عاطفی غمگین، اضطرابی و حالت های برانگیخته شدن فرد ،‌ نشان دهندة  این اختلال است به عنوان مثال،‌ جملاتی منفی و مأیوس کننده،‌ بارها و بارها به کارگرفته می شود و در برابر چیزهای که دیگران آنها را جالب دانسته و هیجانی خاصی (مثل واکنش خنده) نشان می دهند، بی تفاوت و سرد است. ( فیش، 1998 ؛ مترجم پور افکاری، 1385).

 


  - Atkinson et al

 

قیمت محصول : 45000 تومان

دانلود
  • علی رازمنش

راهنما و حل المسائل نشریه 101 سازمان حسابرسی

علی رازمنش | پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۴ ق.ظ


راهنما و حل المسائل نشریه 101 سازمان حسابرسی

راهنما و حل المسائل نشریه 101 سازمان حسابرسی


مشخصات فایل

تعداد صفحات 177
حجم 5541 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی pdf
دسته بندی حسابداری

توضیحات کامل

راهنما و حل المسائل نشریه 101 سازمان حسابرسی

 

کتاب راهنما و حل المسائل تشریحی مبانی و روشهای عمومی حسابداری (نشریه 101 سازمان حسابرسی)
 برای خرید که جوابهای تشریحی کاملی داره برای بهترین مراجع برای آموزش حسابداری (اصول حسابداری 1 نشریه 101 سازمان حسابرسی) مورد نیاز برای درک بهتر مدیریت مالی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

  • علی رازمنش


پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی)

دید کلی :
پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

توضیحات کامل :

 

توضیحات کامل :

پکیج  (پروتکل) درمان شناختی رفتاری برای اختلال اضطراب اجتماعی (فوبی اجتماعی) در 54 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش

آماده شده در 6 جلسه درمانی بصورت گروهی و فردی و دارای توضیحات کامل هر جلسه

54 صفحه ورد (53 صفحه مطلب و 1 صفحه منابع)

قابل ویرایش با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5

دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

قابل استفاده برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و درمانگران.

پشتیبانی تخصصی و پاسخگویی به سوالات: ( 09191809834 لطفا فقط پیامک یا تلگرام)

 

 

فهرست مطالب: 

 

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

جلسه دوم - آرام سازی

جلسه سوم - بازسازی شناختی (۱)

جلسه چهارم - بازسازی شناختی (۲)

جلسه پنجم- مواجهه

جلسه ششم - مواجهه و بازسازی شناختی

 

پیوست

کار برگ تشخیص موقعیت های اضطراب زا و اجزاء اضطراب

کار برگ پایش افکار اتوماتیک

کاربرگ مقابله با افکار خود آیند

کاربرگ بازسازی شناختی

کاربرگ فهرست موقعیت های شایع اضطراب اجتماعی

کار برگ افکار اتوماتیک در مورد درمان

برگه اطلاعات تحریف های شناختی

کاربرگ درجه بندی موقعیت ها

کاربرگ پایش افکار اتوماتیک

منبع:

 

نمونه ای از جلسات:

  

جلسه اول- ارزیابی و آموزش روانی

اهداف:

1. ایجاد ارتباط

۲. ارزیابی اضطراب اجتماعی

٣. آموزش روانی

وسایل مورد نیاز:

۱. پرسشنامه مختصر اضطراب اجتماعی

۲. راهنمای مداخله مختصر در اضطراب اجتماعی

مروری بر جلسه

هدف از این جلسه، برقراری ارتباط درمانی با مراجع است تا اضطراب کمتری را در جلسه تجربه کند و بتواند با درمانگر مشارکت و همکاری داشته باشد. در وهله دوم، ارزیابی مختصری از اضطراب اجتماعی بیمار به عمل می آید تا براساس آن مداخلات درمانی با وضعیت وی تناسب بیشتری داشته باشد. و در نهایت، اطلاعات پایه ای در مورد این اختلال و علل و درمان آن در اختیار بیمار قرار داده می شود.

1. معرفی موضوع جلسه و ایجاد ارتباط

اهداف جلسه را برای بیمار توضیح داده و برای اینکه بتواند احساس راحتی بیشتری در جلسات داشته باشد یک ارتباط توام با اعتماد با وی برقراری کنید. سعی کنید جلسات را بگونه ای برنامه ریزی کنید که دسترسی بیمار به خدمات درمانی راحت بوده و از تشدید اختلال جلوگیری شود. برای این منظور در ابتدای کار جلسات را زمانی بگذارید که مرکز خیلی شلوغ نیست و یا بیمار کمتر مجبور باشد تا منتظر بماند و یا از خود بیمار سوال کنید که ترجیح می دهد زمان جلسات چه موقع باشد، اطلاعات دقیقی در مورد ساعت، زمان و کجا می تواند منتظر بماند - ترجیحا در یک مکان خلوت - ارائه دهید، قبل از شروع جلسات درمان در مورد فرایند درمان توضیح کلی ارائه دهید و در مورد نگرانی های وی سوال کنید و در نهایت، بخاطر داشته باشد تغییر درمانگر برای این افراد ممکن است استرس آور باشد. بنابراین تا جای ممکن از چنین اتفاقی پیشگیری کنید.

۲. ارزیابی

این اختلال معمولا در نظام مراقبت اولیه کمتر تشخیص داده می شود و در صورتی که با افسردگی همراه باشد، معمولا این اختلال افسردگی است که به آن توجه می شود و مورد درمان قرار می گیرد و لذا اضطراب اجتماعی تشخیص داده نشده باقی می ماند. بنابراین، کارشناسان مراقبت اولیه باید نسبت به شناسایی و تشخیص دقیق این اختلال حساس باشند.

برای ارزیابی این اختلال ابزارهای متعددی وجود دارد که یکی از کوتاهترین آن ها پرسشنامه کوتاه سه سوالی فوبی اجتماعی است. در این پرسشنامه از فرد می خواهند تا به هر سوال از ۰ تا ۴ یک نمره بدهد و سپس براساس مجموع نمرات وی، در مورد وی تصمیم گیری می شود. در زیر این سوالات آمده است:

1. ترس از خجالت زده شدن باعث می شود از انجام یک سری کارها و یا صحبت با مردم اجتناب کنم

٢. من از موقعیت هایی که در آن مرکز توجه هستم، اجتناب می کنم

٣. بدترین ترس های من خجالت زده شدن و یا احمق جلوه کردن است

0= اصلا، 1= یک کمی ۲= تا اندازه ای 3= خیلی زیاد ۴= شدید

اگر نمره فرد ۶ یا بالاتر شود باید برای مورد ارزیابی جامع قرار گیرد. اگر خود شما آموزش کافی را برای ارزیابی جامع این اختلال دریافت نکرده اید باید وی را به متخصص ارجاع دهید.

وقتی مشخص شد که بیمار دچار اختلال اضطراب اجتماعی است، برای اینکه بتوانید یک تصویر اجمالی از ماهیت اضطراب اجتماعی وی به دست آورید، حیطه های زیر را مورد ارزیابی قرار دهید:

1. کدام موقعیت های اجتماعی بیمار را دچار اضطراب می کند و یا از آن اجتناب می کند؟

٢. بیمار می ترسد در این موقعیت ها چه اتفاقی بیفتد؟

٣. در موقعیت های اجتماعی چه علائم اضطرابی را تجربه می کند؟

۴. چه دیدگاه یا تصویری در مورد خود دارد؟

۵. در موقعیت های اجتماعی به چه چیز بیش از همه توجه دارد؟

۶. بعد از موقعیت اجتماعی چه افکاری دارد؟ و چطور موقعیت را تحلیل می کند؟

۷. آیا مواد و الکل مصرف می کند؟

٣. آموزش روانی

در آموزش روان شناختی بیمار اطلاعات لازم را در مورد ماهیت بیماری و علائم آن، علل و درمان بیماری در اختیار بیمار قرار دهید. در انتها، انتظاری را که از وی به عنوان مراجع دارید، توضیح دهید.

توصیف اضطراب اجتماعی - تجربه اضطراب در موقعیت های اجتماعی طبیعی است ولی گاهی اوقات خیلی شدید می شود و اثر منفی روی زندگی فرد می گذارد. بنابراین، داستان این نیست که آیا کسی اضطراب اجتماعی دارد یا خیر بلکه شدت و تکرار آن است که مهم است. اضطراب اجتماعی مثل شکستن دست یا پا نیست که یا شکسته است یا نه، اضطراب اجتماعی روی یک پیوستار است و افراد ممکن است در جاهای مختلف این پیوستار قرار داشته باشند. بعضی افراد در موقعیت های اجتماعی اضطراب کمی دارند و حتی از اینکه فرصتی پیش آمده تا با افراد جدید آشنا شوند و یا استعداد و توانایی خود را نشان دهند، خوشحال هستند. این افراد ممکن است قبل از ورود به موقعیت کمی اضطراب داشته باشند ولی خیلی زود اضطرابشان برطرف می شود و احساس راحتی می کنند. برخی دیگر اضطراب بیشتری را تجربه می کنند و ممکن است از شب قبل مضطرب باشند ولی بتدریج وقتی در موقعیت قرار می گیرند اضطرابشان کم می شود. ولی کسانی که شدت اضطرابشان شدید است از چند روز قبل نگران و مضطرب هستند و معمولا شدت این نگرانی و اضطراب بقدری است که یا از آن موقعیت اجتناب می کنند و یا اگر مجبور شوند در آن شرکت کنند در تمام مدتی که در آن موقعیت هستند، مضطرب هستند. بنابر این تقریبا همه افراد گاهی اضطراب اجتماعی را تجربه می کند ولی وقتی اضطراب شدید می شود و در عملکرد فرد تداخل ایجاد می کند، احتمالا با اختلال اضطراب اجتماعی روبه رو هستیم که نیاز به درمان دارد.

افرادی که اضطراب اجتماعی دارند نظر دیگران برایشان خیلی مهم است و در عین حال فکر می کنند طوری رفتار خواهند کرد که جلو دیگران خجالتزده خواهند شد. بنابراین آن ها نگران قضاوت دیگران در مورد خود هستند و معمولا هم فکر می کنند این قضاوت منفی است برای مثال فکر می کنند به نظر کسل کننده، خنگ، احمق، بی دست و پا، بی کفایت یا عجیب و غریب به نظر خواهند رسید و یا همه متوجه اضطراب شان می شوند. معمولا این افراد فکر می کنند دیگران نسبت به ظاهر و رفتار آن ها خیلی دقت می کنند و متوجه کوچکترین علائم اضطراب یا اشتباه شان خواهند شد.

بعضی از موقعیت ها ممکن است برای این افراد سخت تر از بقیه باشد. مثلا ممکن است با کسانی که می شناسند راحت صحبت کنند ولی با غریبه ها دچار اضطراب شوند. و یا ممکن است غذاخوردن و یا با تلفن حرف زدن جلوی دیگران برایشان سخت باشد. برخی هم ممکن است در مکان های شلوغ مثل رستوران، بازار و یا فروشگاه های بزرگ دچار مشکل شوند.

معمولا وقتی این افراد در موقعیت های اجتماعی قرار می گیرند دچار اضطراب زیادی شوند و علائمی مانند تپش یا کوبش قلب، تنش، گیجی، بیقراری، تعریق، تغییرات تنفسی، گیجی، سرخ شدن، تنش عضلانی، تکرر ادرار و درد در قفسه سینه را تجربه می کنند. همچنین ممکن است سرخ شوند، و یا دچار لکنت شوند و یا قادر به صحبت کردن نباشند.

برخی افراد به خاطر این اضطراب شروع به اجتناب از این موقعیت ها می کنند که باعث می شود بسیاری از فرصت های رشد و پیشرفت خود را در زمینه های مختلف شغلی یا اجتماعی از دست بدهند. برخی دیگر در این موقعیت ها شرکت می کنند ولی از روش هایی که " رفتارهای امنیتی " نامیده می شود مثل نگاه نکردن به دیگران، سرگرم کردن خود با روزنامه، گوشی تلفن، کوتاه حرف زدن و یا کنار افراد آشنا ماندن استفاده می کنند تا اضطراب خود را کم می کنند............

..................................................................

..................................................................................

  • علی رازمنش


پاورپوینت تعیین حوزه‌ها و موضوعات کاری در طراحی ساختار یک مجموعه فنی و مهندسی

دانلود پاورپوینت با موضوع تعیین حوزه‌ها و موضوعات کاری در طراحی ساختار یک مجموعه فنی و مهندسی، در قالب pptx و در 17 اسلاید، قابل ویرایش، شامل تعاریف و اصطلاحات، عوامل مؤثر در تعیین میزان اختیارات، نمودار چرخه فعالیت‌ها، حوزه‌های فعالیت‌ سازمان، نمونه برخی از حوزه‌ها و موضوعات کاری، نمونه موضوعات کلی کاری، نمونه عرصه‌ها و موضوعات کاری طرح و برنامه، نمونه عرصه‌ها و موضوعات مرکز مطالعات


دانلود پاورپوینت با موضوع تعیین حوزه‌ها و موضوعات کاری در طراحی ساختار یک مجموعه فنی و مهندسی، در قالب pptx و در 17 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

تعاریف و اصطلاحات

عوامل مؤثر در تعیین میزان اختیارات

نمودار چرخه فعالیت‌ها

حوزه‌های فعالیت‌ سازمان

نمونه برخی از حوزه‌ها و موضوعات کاری

نمونه موضوعات کلی کاری

نمونه عرصه‌ها و موضوعات کاری طرح و برنامه

نمونه عرصه‌ها و موضوعات مرکز مطالعات

 

قسمتی از متن:

عوامل مؤثر در تعیین میزان اختیارات:

الف- تمرکز و عدم تمرکز (تفویض و توزیع اختیارات به معنای عدم تمرکز و محدود شدن به عده خاص به معنای تمرکز است.)

ب- حیطه ی نظارت شامل: (رده‌ها یا کارکنانی می‌شود که بطور مستقیم به مقام مافوق گزارش داده و در برابر او پاسخگو باشند و تعیین آن به عوامل مختلفی مانند شخصیت و دانش مدیر، سطح آموزش زیر دستان، میزان تغییرات محیطی، تنوع و پیچیدگی کار و موضوع و اهداف برنامه‌ها بستگی داشته و معمولاً حدود 8 الی16 مدیر رده را شامل می‌شود.

ج- صف و ستاد (صف به رده‌ای گفته می‌شود که کار اصلی سازمان را انجام می‌دهد و ستاد مجموعه‌ای است که وظیفه پشتیبانی از صف در بخش‌های مختلف را برعهده دارد).

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" تعیین حوزه‌ها و موضوعات کاری در طراحی ساختار یک مجموعه فنی و مهندسی" می باشد که در حجم 17 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

10000 تومان
  • علی رازمنش

پاورپوینت آشنایی با مهندسی خلاقیت و نظریه حل ابداعانه مسئله (TRIZ )

علی رازمنش | سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸ ق.ظ


پاورپوینت آشنایی با مهندسی خلاقیت و نظریه حل ابداعانه مسئله (TRIZ )

دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با مهندسی خلاقیت و نظریه حل ابداعانه مسئله (TRIZ )، در قالب ppt و در 86 اسلاید، قابل ویرایش، شامل دانش خلاقیت شناسی وTRIZ، تعریف علم خلاقیت شناسی، تعاریف خلاقیت و نوآوری، خلاقیت شناسی اختراعات، تعریف اختراع، خلاقیت شناسی تحلیلی اختراعات، روش مهندسی معکوس اختراعات (REI)،تاریخچه TRIZ، ویژگی های نظریه اختراع، فواید و کاربردهای TRIZ، دیگر رویکردهای خلاقیت شناختی مبتنی بر دانش TRIZ ، مسئله وTRIZ


دانلود پاورپوینت با موضوع آشنایی با مهندسی خلاقیت و نظریه حل ابداعانه مسئله (TRIZ )، در قالب ppt و در 86 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

دانش خلاقیت شناسی وTRIZ

تعریف  علم خلاقیت شناسی

تعاریف خلاقیت و نوآوری

خلاقیت شناسی اختراعات

تعریف اختراع

خلاقیت شناسی تحلیلی  اختراعات

روش مهندسی معکوس اختراعات (REI)

TRIZ

تاریخچه TRIZ

ویژگی های نظریه اختراع

فواید و کاربردهای TRIZ

دیگر رویکردهای خلاقیت شناختی مبتنی بر دانش TRIZ

مسئله وTRIZ

انواع مسئله

مسئله وTRIZ

پارامترهای مهندسی TRIZ

قوانین ابداع

مثالی از حل یک تناقض به وسیلة TRIZ

نتیجة یافته ها

منابع

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" آشنایی با مهندسی خلاقیت و نظریه حل ابداعانه مسئله (TRIZ )" می باشد که در حجم 86 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

18000 تومان
  • علی رازمنش

پاورپوینت مـهـنـدسـی مجـدد

علی رازمنش | سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷ ق.ظ


پاورپوینت مـهـنـدسـی مجـدد

دانلود پاورپوینت با موضوع مـهـنـدسـی مجـدد، در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل تفاوت مهندسی مجدد و مهندسی معکوس، تــــاریــخــچـــه مهندسی مجدد، قواعد مهندسی مجدد، عوامل و شرایط لازم برای موفقیت مهندسی مجدد، فـــوایـــد مهندسی مجدد، موفقیت یا شکست مهندسی مجدد، عوامل موفقیت و شکست مهندسی مجدد در ایران، عناصر اساسی مهندسی مجدد از دیدگاه دِنـیـس


دانلود پاورپوینت با موضوع مـهـنـدسـی مجـدد، در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

 

تفاوت مهندسی مجدد و  مهندسی معکوس

تــــاریــخــچـــه مهندسی مجدد

قواعد مهندسی مجدد
عوامل و شرایط لازم برای موفقیت مهندسی مجدد

فـــوایـــد مهندسی مجدد

موفقیت یا شکست مهندسی مجدد

عوامل موفقیت و شکست مهندسی مجدد در ایران

عناصر اساسی مهندسی مجدد از دیدگاه دِنـیـس

مدل تحلیلی-اجرایی مهندسی مجدد

راه حل های کلی مورد استفاده در مهندسی مجدد

اقدامات اجرایی مهندسی مجدد (کلیات)

اقدامات اجرایی مهندسی مجدد (جزئیات)

روش های تعریف فرآیند مطلوب
انواع متدولوژی های مهندسی مجدد

متدولوژی مناسب شرکتهای ایرانی

دو روش معمول برای مهندسی مجدد

مهندسی مجدد آزاد

مهندسی مجدد مبتنی بر یک محصول نرم افزاری خاص

ویژگی های پیاده سازی مهندسی مجدد

تغییرات حاصل از پیاده سازی مهندسی مجدد

گام های مهندسی مجدد

نقش و کاربرد فناوری اطلاعات در مهندسی مجدد

رابطه ی شبیه سازی و مهندسی مجدد

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

 

راه حل های کلی مورد استفاده در مهندسی مجدد:

تمرکز زدایی اختیارات

توانمند سازی به کمک فناوری اطلاعات

اصلاح و بهبود فرایند ها

نقدی شدن خدمات.

 

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" مـهـنـدسـی مجـدد" می باشد که در حجم 30 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.

14000 تومان
  • علی رازمنش

جزوه درس اصول مهندسی سد

علی رازمنش | سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۷ ق.ظ


جزوه درس اصول مهندسی سد

جزوه اصول مهندسی سد به تعداد 35 صفحه pdf مناسب مرور و جمع بندی ایام امتحانات


جزوه اصول مهندسی سد

به تعداد 35 صفحه pdf

مناسب مرور و جمع بندی ایام امتحانات

 

شامل مباحث زیر می باشد.

مقدمه

تاریخچه سد سازی در جهان

تاریخچه سد سازی در ایران

تقسیم بندی سدها از نظر کاربرد

تقسیم بندی سدها از نظر جنس مصالح مصرفی

محاسن و معایب سدهای خاکی و بتنی

تقسیم بندی سدها از نظر بزرگی

تاسیسات جانبی سدها

بارگذاری سدها

مطالعات اولیه محل سدها و ارزیابی ساختگاه

سدهای سنگریزه ای

طراحی و انتخاب مصالح

پوشش شیروانی

کاربرد مصالح ژئوسنتتیک در سدهای خاکی

انواع مصالح ژئوسنتتیک و کاربرد آنها

انواع ترک ها

ضریب ایمنی

روش های محاسباتی پایداری

6000 تومان
  • علی رازمنش

کتاب ترجمه زبان تخصصی مهندسی پزشکی

علی رازمنش | سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۳۶ ق.ظ

کتاب ترجمه زبان تخصصی مهندسی پزشکی

کتاب ترجمه زبان تخصصی مهندسی پزشکی به تعداد 69 صفحه pdf


کتاب ترجمه زبان تخصصی مهندسی پزشکی

به تعداد 69 صفحه pdf

 

 

درس اول :

بخش 1- الکترومایو گرافی ( ثبت تغییرات الکتریکی پتانسیل عضله )

بخش 2 - نکات بیشتر در مورد الکترو مایو گرافی

کاربردهای بالینی

الکترو مایو گرافی کمی

تمرین ها

بخش 3 - الکترودهای داخلی

ترجمه اصلاحات

 

درس دوم

بخش اول - بیوالکتریسیته

پتانسیل های غشا

تمرین ها

بخش 2 - تمرین های زبان

پتانسیل های عمل

بخش 3 - فعالیت های ترجمه

مکانیسم یونی در اولین مطالعه سلول ها

 

درس سوم

بخش 1 - جریان خون - اندازه گیری تهاجمی و غیر تهاجمی

تمزین ها

بخش 2 - استفاده از انعکاس التراسوند و اثر داپلر

تمرین ها

بخش 3 - فعالیت های ترجمه

رقیق سازی شاخص

 

درس چهارم

بخش 1 - الکترو تینو گرافی

تمرین ها

تمرین های زبان

بخش 2- ریدینگ

روش های ثبت erg

تمرین ها

بخش 3- فعالیت های ترجمه

کاربردهای الکترو تینو گرافی

 

درس پنجم

بخش 1- ریدینگ - التراسوند در پزشکی

بخش 2 - ردینگ - مشخصه های التراسونیک بافت بیولوژیک و تاثیر بیولوژیکی التراسوند

بخش 3 - فعالیت های ترجمه

تصویر برداری پالس اکو

 

درس ششم

بخش 1 - ردینگ - الکترو انسفالو گرافی

تمرین های زبان

بخش 2- ردینگ - روش های استخراج سیگنال های الکتریکی

بخش 3 - فعالیت های ترجمه

روش های الکترو انسفالو گرافی

 

درس هفتم

بخش 1-ریدینگ - الکترو کاردیو گرافی

بخش 2- ردینگ - منبع فعالیت های الکتریکی قلب

بخش 3- فعالیت های ترجمه

موج ecg

7000 تومان


  • علی رازمنش